Mediatrainingen

Wat zeg je als vertegenwoordiger van een bedrijf nu wel of niet tegen een verslaggever als je voor een camera staat. Niet iedereen in het bedrijfsleven heeft evenveel ervaring met de media. Je probeert jouw werkgever tegenover een journalist zo goed mogelijk te vertegenwoordigen en wil op voorhand geen informatie prijsgeven die de organisatie kan schaden. Maar die gehaaide verslaggever met de microfoon in de handen is juist op zoek naar antwoorden die jij niet mag geven. Uiteindelijk lukt het een goede verslaggever regelmatig om meer informatie los te weken dan een geïnterviewde op voorhand had gedacht.

Wat wel en wat juist niet te zeggen?

Floyd weet door zijn jarenlange ervaring als journalist precies wat je wel of niet moet zeggen op beeld. Als verslaggever was hij blij als een geïnterviewde meer informatie prijsgaf dan verwacht, dat maakte zijn item helemaal af. Maar tegelijkertijd was daar bij hem ook het besef dat de persoon die tegenover hem stond nog wel wat mediatraining kon gebruiken.

Trainingen op maat

MediAanen verzorgt daarom graag trainingen op maat voor partijen die weinig tot geen ervaring hebben in de omgang met media. Floyd deelt als deskundige zijn ervaringen, oefent gericht met jou en/of je team en geeft aan de hand van casussen duidelijke feedback. Hierdoor weet je na een training van MediAanen welke vragen je kunt verwachten van een verslaggever en hoe je hier op kunt anticiperen. Na een mediatraining van MediAanen word je niet snel meer overrompeld tijdens een interview!

Benieuwd of een samenwerking met MediAanen voor jou interessant kan zijn? Stuur dan gerust een appje of een DM via Instagram. Maar nog veel liever: Bel Floyd via +31 6 51116258.

 

Heb je een lange termijn vraag? Dan is het uiteraard ook mogelijk een mailtje te sturen naar info@mediaanen komt graag in contact met je! Uiterlijk binnen één werkdag heb je antwoord op je vraag.